حمام گله داری

 سفر به شهرهای جنوبی ایران در زمان مشخصی بهتر است انجام شود. این زمان را می توان فصل های سرد سال دانست. دلیل آن نیز گرمای بیش از حد در تابستان و بهار است. از شهرهای جنوبی می توان بندر عباس را نام برد، این شهر از پر طرفدار ترین مکان هایی است که اکثر افراد برای مسافرت انتخاب می کنند. اکثر افرادی که به این شهر سفر می کنند به عشق ساحل خلیج فارس است. البته که باید گفت این شهر دارای جاذبه های گردشگری بسیار به جز ساحل آن است. از این آثار می توان به معبد هندوها، موزه مردم شناسی خلیج فارس، مسجد جامع بندر عباس، موزه آب و ساحل سورو را نام برد. یکی دیگر از آثار گردشگری آن که دیدن آن خالی از لطف نیست حمام گله داری می باشد. این حمام هم اکنون کاربری موزه مردم شناسی دارد. در ادامه در مورد این حمام در مجله مستر بلیط اطلاعات کاملی برای شما ارائه می دهیم.

آمادگی حمام گله داری برای بازدید گردشگران نوروزی

درباره حمام گله داری

حمام گله داری تنها حمام سنتی و تاریخی در بندرعباس (استان هرمزگان) است و احتمال قوی وجود دارد که این بنا مربوط به دوره صفویه باشد. این حمام در مجاورت محله اوزی شهر واقع شده است. در دوره قاجار، این حمام توسط حاج شیخ احمد گله داری وقف مسجد گله داری شد. سازه آن به شکل مستطیل شکل است و دارای گنبدهای کوچک و بزرگ است.

در سال 1370، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این حمام را به موزه مردم شناسی عمومی تبدیل کرد که در آن سنت های باستانی حمام با کمک چهره های مومیایی بازسازی و به نمایش گذاشته شده است.

https://mrbilit.com/mag/gallehdari-bath/

Comments

  1. خرید باتری موبایل اصلی را با فروشگاه رایااستور تجربه کنید. باتری گوشی همواره یکی از مهم ترین دغدغه های کاربران و مجموعه رایااستور است، زیرا بالا بردن کارایی و افزایش نگه‌داری شارژ به وسیله باتری موبایل بسیار مهم است و همچنین مشتریان میزان شارژدهی مناسب را به‌عنوان یکی از برترین مقوله ها در هنگام خرید در نظر می‌گیرند. زیرا باتری گوشی بعد از مدتی فرسوده می‌شود و نیاز به تعویض دارد. در مدل‌های مختلف موبایل زمان تعویض باتری باتوجه‌به نوع و دستگاه مدنظر و همین‌طور میزان استفاده کاربر از دستگاه بسیار متفاوت است.
    زومیت

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

مزایای سفر کردن

شرایط و مقررات بلیط هواپیما

موزه آب سعدآباد