بلیط اینترنتی



امروزه با پیشرفت تکنولوژی و اینترنتی شدن کارها خرید بلیط  سفربیشتر به صورت آنلاین و اینترنتی انجام می شود و افراد کمتر به دفاتر فروش بلیط و آژانس های مسافرتی مراجعه می کنند. این روش به دلیل مزایای بسیاری که در مقایسه با روش حضوری خرید بلیط دارد دارای طرفداران بسیاری می باشد. با خرید بلیط اینترنتی دیگر نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر فروش بلیط و ساعت ها ماندن در ترافیک و خیابان های شلوغ شهر نیست و می توان در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به رزرو بلیط اقدام نمود. اما مسافرانی که بلیط آنلاین سفر رزرو می کنند همیشه دارای سوالاتی در رابطه به چاپ بلیط و ضرورت آن دارند. با ما همراه باشید تا بیشتر به بررسی این موضوع بپردازیم.

بلیط کاغذی

بلیط ها و قبوض کاغذی در طی چند سال اخیر کمتر مورد استفاده قرار می گیرند و جا خود را به بلیط های الکترونیکی داده اند. از این رو اکثر افراد بلیط سفر خود را به صورت آنلاین رزرو می کنند. گاهی اوقات و در برخی از سفرها نیاز است که مسافران نسخه چاپ شده بلیط سفر خود را به همراه داشته باشند. ضرورت چاپ بلیط در سفر با هواپیما، قطار و اتوبوس به شرح زیر می باشد.

 

چاپ بلیط هواپیما

معمولا در سفر با هواپیما پس از رسیدن به فرودگاه و مراجعه به محل تحویل بلیط در صورتی که بلیط آنلاین خریداری شده باشد نیازی به ارائه بلیط کاغذی نیست و فقط کافی است که فرد عکس بلیط هواپیما را در داخل گوشی خود داشته باشد. اما گاهی اوقات ممکن است که فرد در زمان پرواز با تاخیرهای طولانی مواجه شود و یا به دلایلی نتواند خود را به سفر برساند و تصمیم به استراد بلیط بگیرد. در چنین شرایطی به همراه داشتن نسخه بلیط چاپ شده به ویژه برای بلیط های چارتری بسیار اهمیت دارد، زیرا باید در فرودگاه مهر شود تا آن را به بخش پشتیبانی ارسال نمایند. بلیط های سیستمی چون به صورت مستقیم عرضه می شوند می توان اقداماتی مانند استرداد آن ها را به صورت آنلاین انجام داد. البته توجه داشته باشید که در سفرهای خارجی بهتر است یک نسخه چاپی از بلیطی که رزرو نموده اید به همراه داشته باشید.

در بلیط های هواپیما اطلاعاتی مانند نام مسافر، نام ایرلاین، شماره بلیط، مسیر پروازی، میزان بار مجاز، تاریخ پرواز، کلاس پروازی،  شماره پروازی، ساعت خروج از مبدا، ساعت ورود به مقصد و .. وجود دارد.

 


Comments

Popular posts from this blog

موزه آب سعدآباد

قلعه سنگی آلین دونن

 قلعه تاریخی کوکا یکی از منحصر به فردترین قلعه های اسپانیا