شرکت هواپیمایی ایران ایرتور

تاریخچه

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور در سال 1351 توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر (هما) تاسیس شد. هدف از راه اندازی این شرکت توسعه صنعت گردشگری و سفرهای زیارتی بود و به همین منظور مرتبا تورهای داخلی و خارجی بسیاری برگزار می کرد. از جمله تورهای داخلی آن می توان به تورها هفتگی به مقصد مشهد مقدس اشاره نمود. به دلیل استقبال بسیاری خوبی که از تورهای داخلی و خارجی آن صورت گرفت، تعداد تورهای خارجی این شرکت نیز که معمولا به مقصد دبی، شارجه، چین، سنگاپور و .. بودند افزایش یافت و موجب شد که این شرکت پیشرفت بسیار مناسبی داشته باشد. لازم به ذکر است که برگزاری تورهای ایران ایرتور 10 سال پس از تاسیس شرکت یعنی در سال 1361 اتفاق افتاد.

شرکت های هواپیمایی محدودی در ایران دارای مجور آموزش هوانوردی هستند که ایران ایرتور یکی از این شرکت ها است. ایران ایرتور در ادامه فعالیت های جدی و گسترده خود در سال 1371 تصمیم گرفت که مشهد را به عنوان قطب اصلی پروازی انتخاب نماید. پس از این انتخاب پروازهای داخلی ایران ایرتور از مبدا مشهد به 13 استان کشور آغاز گردید. علاوه بر این هواپیمایی ایران ایرتور فعالیت خود در زمینه پروازهای خارجی نیز آغاز نمود.

امروزه حدود 50 درصد از پروازهای حج عمره و تمتع از شهرهای مختلف ایران توسط پروازهای این ایرلاین انجام می شود.از دیگر مقصاد بین المللی فعالیت هوایی ایران ایرتورمی توان به مسکو، عشق آباد، دمشق و .. اشاره نمود. بر اساس قوانین و تصمیمات گرفته شده ایران ایرتور در سال 1389 به شرکت های تابع وزرات دفاع ایران واگذار گردید اما پس از گذشت چندین سال در سال 1394 از طریق برگزاری مناقصه مالکیت آن را به بخش خصوصی واگذار نمودند.

خدمات ایران ایر تور

خدمات

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور یکی از قدیمی ترین و موفق ترین شرکت های هواپیمایی ایران است که در طی سالهای درخشان فعالیت خود با ارائه بهترین خدمات توانسته نظر مسافران بسیاری را به خود جلب نماید. رضایت مسافران برای ایران ایرتور بسیار اهمیت دارد و برای رسیدن به این هدف نیروها و پرسنل خود را از جمله مهمانداران، خلبانان، مهندسین پرواز و .. را از میان نیروهای متخصص و کارآزموده انتخاب کرده است تا بتوانند با کیفیت ترین خدمات را ارائه دهند.

ایرلاین ایران ایرتور از جمله ایرلاین های داخلی است که به دلیل توجه و رعایت تمامی استانداردهای بین المللی موفق به دریافت گواهینامه  IOSA شد. این ایرلاین  یکی از اعضای یاتا می باشد. در ایران شرکت های هواپیمایی محدودی دارای کتیرینگ اختصاصی هستند. ایران ایرتور در راستای توسعه و گسترش فعالیت های خود در مسیرهای پروازی بیشتر تصمیم گرفت در سال 1395 کترینگ اختصاصی راه اندازی نمایند. این کترینگ یکی از برترین کترینگ های هواپیمایی های ایرانی می باشد.

این شرکت درسالها فعالیت خود موفقیت ها و افتخارات بسیاری کسب نمود که از جمله مهم ترین آن ها می توان به دریافت جایزه بین المللی جهانگردی در سال 1374، دریافت دیپلم افتخار پاریس، دریافت تندیس طلایی هزاره جدید کیفیت اروپا و .. اشاره نمود. همچنین به دلیل ارائه پروازهای منظم و دقیق لقب کم تاخیرترین شرکت هواپیمایی ایرانی را به آن اختصاص داده اند. وجود چنین تلاش ها و افتخاراتی موجب شده که این ایرلاین از جایگاه ویژه ای نزد مردم برخوردار باشد و سازمان کل هواپیمایی کشور آن را به عنوان پنجمین ایرلاین برتر ایرانی انتخاب نماید.

ناوگان ایران ایرتور

 ناوگان

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور اگر چه در سال های اولیه فعالیت خود مجهز به 19 فروند هواپیما بود، اما امروزه تنها دارای 8 فروند هواپیما به شرح زیر می باشد.

2 فروند هواپیما ایرباس 300 -600 با ظرفیت 224- 273

5 فروند هواپیما ام دی 82-83 با ظرفیت 136-158

1 فروند هواپیما ایرباس 320 با ظرفیت 174- 180

ایران ایرتور تا کنون بالغ بر 26 میلیون مسافر را از طریق خطوط هوایی خود بین نقاط مختلف جهان جابجا نموده است.

https://mrbilit.com/mag/iran-air-tour-airline/

Comments

Popular posts from this blog

مزایای سفر کردن

شرایط و مقررات بلیط هواپیما

موزه آب سعدآباد