برج میلاد

برج میلاد که لقب ششمین برج مخابراتی جهان را از آن خود کرده است، یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری تهران می باشد که شاید بسیاری از گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما تهران به این شهر سفر می کنند، بازدید از این برج آسمان خراش را فراموش کنند. هنگامی که نام تهران به زبان می آید، بدون شک یکی از نمادهای مهم آن برج میلاد است که در ذهن اکثرمان نقش می بندد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با این برج آشنا کنیم.

درباره

برج میلاد در منطقه شمال غربی تهران واقع شده است و 435 متر ارتفاع دارد. این برج رتبه 20 امین سازه ای را دارد که بلند نا متکی می باشد. ( نا متکی به معنی ساختمان ها و سازه هایی هستند که برای ساخت شان نیازی به نگه دارنده دکل یا سیم نیست). زیربنای برج میلاد حدود 13000 متر می باشد و امروزه به یکی از مهمترین مراکز تهران از لحاظ فرهنگی، هنری، سرگرمی و اقتصادی تبدیل شده است و گزینه مناسبی برای گشت و گذار یک روزه می باشد. مساحت برج میلا به 74.4 هکتار می رسد. این سازه بر روی تپه ای به نام تپه نصر ساخته شده است که مساحتش حدود 62 هکتار می باشد. موقعیت مکانی برج میلاد بسیار عالیست به طوریکه از سوی ضلع شمالی به بزرگراه همت می رسد و از ضلع جنوبی به بزرگراه حکیم ختم می شود و از قسمت شرقی هم به بزرگراه چمران و شیخ فضل الله راه دارد.

بسیاری از مردم فکر می کنند معروفیت برج میلاد تنها به خاطر جنبه معماری آن است در صورتیکه که اینگونه نیست و این برج بلند دارای جذابیت های بسیاری برای گذراندن یک روز هیجان انگیز می باشد. درست است که این برج حاصل دست رنج مهندسان زبده و ماهر ایرانی می باشد اما واقعیت این است که در این مجموعه تلاش شده است تا مردم بتوانند از آن لذت ببرند. وجود رستوران های شیک با محیطی بسیار آرامش بخش، برگزاری همایش های مختلف و کنسرت و... همه و همه از جمله فعالیت هایی هستند که در برج میلاد وجود دارد.

در ساخت این برج دقت زیادی شده است و معماری آن بسیار منحصر به فرد می باشد. جالب است بدانید که هر بلاک بتنی که برای ساخت این آسمان خراش به کار رفته است و هر جوشی که بر روی آن انجام شده است دارای شناسنامه می باشد. در ساخت برج میلاد  از 17 هزار متر مکعب شیشه برای پنحره و درب های آن استفاده شده است و به طور کلی وزن کل ساختمان حدود 150 هزار تن می باشد. ساختمان برج میلاد از 3 بخش تشکیل شده است که به ترتیب شامل: ساختمان پای برج یا ساختمان لابی، شفت، بدنه اصلی که در آن از آسانسورهای پر قدرت و سریع استفاده شده است، همچنین واحد ارتباطات برج که دربالا قرار دارد و ساختمان بالای برج.

درباره برج میلاد

قسمت بالای برج را با نام  «راس» می شناسند و می توان گفت بیشترین جذابیت برج میلاد در همان نقطه اوج یا راس است. ساختمان لابی دارای 6 طبقه می باشد و از طبقه همکف تا طبقه دوم در اختیار تیم تاسیسات و مرکز داده های برج می باشد. بازدید کنندگان از برج باید به طبقه همکف مراجعه کنند تا پذیرش شده و به سمت بالا راهنمایی شوند. مرکز خرید برج میلاد هم در همین قسمت قرار دارد که دارای 83 غرفه تجاری می باشد و در آن تنوع بسیاری وجود دارد. برای استفاده از کافه و رستوران هم باید به طبقات بالاتر بروید. قسمت دوم و اصلی برج قسمت «شفت» بود که تنها مخصوص عبور و مرور تیم تاسیسات و آسانسورهای برج می باشد.

https://mrbilit.com/mag/milad-tower/

Comments

Popular posts from this blog

موزه آب سعدآباد

قلعه سنگی آلین دونن

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور